In-company leergang Faciliterend Leiderschap

Chantal, Karel, Patrick en honderden andere professionals leerden bij ons interactieve meetings ontwerpen en faciliteren. Wij trainen sinds ruim tien jaar zeer uiteenlopende groepen van professionals om slagvaardiger te worden in het interactief begeleiden van groepen. Onze trainingen zijn doorontwikkeld, ons eigen boek vormt de basis. Onze trainingsdagen zijn interactief en praktisch. “Ik kan er morgen wat mee “is de feedback die maakt dat we zeggen: missie geslaagd. Projectleiders, (beleids-)adviseurs, ICT-ers en alle anderen die werken met groepen mensen krijgen concrete handvatten, werkvormen en tools om interactief te werken met hun (project-)team of groep. Een gebrek aan gedeeld eigenaarschap en betrokkenheid is na onze trainingen passé. Lees hier onze klantreferenties.

Onze klanten
Wij hebben honderden mensen van zeer uiteenlopende organisaties in de publieke en commerciële sector opgeleid. Wij zijn specialisten in het faciliteren en doen daar niet nog van alles bij. Onze eigen praktijkervaring verwerken wij in de trainingen. Wij hebben onder meer in-company trainingen verzorgd voor het Centraal Bureau voor de Statistiek, Univé, diverse ministeries (BiZa, SZW, VenJ, VWS), gemeenten (Almere, Eindhoven, Den Helder, Stichtse Vecht, Veenendaal, Wageningen, Werkendam, Zwolle), provincie Zuid-Holland, adviesbureaus (House of Performance, VODW), de Belastingdienst, Waterbedrijven (Groningen, Evides), Banken (ABNAMRO, Rabobank), Rochdale, ROC Amsterdam, Stedin, Nationale Nederlanden, de Nederlandse Zorg Autoriteit, stichting Oikos, etc.. Graag brengen wij u in contact met onze opdrachtgevers, zodat zij zelf kunnen vertellen hoe zij onze trainingen hebben ervaren. Een vollediger overzicht van onze klanten treft u aan op deze pagina.

Eigen boek – recensie Leon de Caluwé
Weinig vakgenoten kunnen terugvallen op hun eigen praktijkboek. ‘Hartelijk Gefaciliteerd’ dat we gebruiken tijdens onze trainingen. Leon de Caluwé omschrijft ons boek als het boek hartelijk gefaciliteerdvolgt: “een gedegen handleiding voor adviseurs, managers en projectleiders die zich willen bekwamen en verbeteren in het ontwerpen en faciliteren van workshops. Van harte aanbevolen”. Het boek is te bestellen bij managementboek.nl

Foundation of Facilitative Leadership
Daphne, deelneemster aan de in-company leergang voor 12 organisatie-adviseurs ‘Professionalisering Procesbegeleiding’ (zo werd de leergang bij de Belastingdienst genoemd) vertelt wat ‘de reis’ (de opleiding) haar persoonlijk gebracht heeft.




Opbouw in-company leergang
Onze in-company leergang Foundation of Facilitative Leadership bestaat in de basis uit 4 trainingsdagen, met een tussenliggende periode van drie tot vier weken tussen elke trainingsdag. Daarnaast zijn er twee leer- en reflectiebijeenkomsten van 3 uur in kleinere subgroepen na dag 1 en na dag 2. Tijdens deze bijeenkomsten staat de eigen case en het reflecteren op de in de praktijk opgedane ervaring centraal. De keergang wordt ook wel Leren Faciliteren genoemd, wat in essentie faciliterend leiderschap is. De leergang is als volgt opgebouwd:

Maatwerk-trainingen
Deze leergang kan worden aangevuld met onze andere trainingen: visuele meetings, innovatie faciliteren, werkvormen voor grote groepen, etc. Zodat je nóg beter beslagen ten ijs komt als je groepen interactief gaat begeleiden.

Meer weten?
We gaan graag met u in gesprek over een passend aanbod bij uw wensen. Of neem contact met ons op via onze site.Of bel Annet Noordik, eigenaar Hartelijk Gefaciliteerd en hoofdtrainer: 06-55 70 50 82.